Hieronder vindt u een lijst met de meest gestelde vragen.
Wilt u meer informatie of staat uw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op.
Moet ik mijn kaarten printen?
Nee, dat hoeft niet. Onze barcodescanners kunnen ook vanaf een scherm lezen. U mag uw kaarten dus ook op een tablet of smartphone laten zien. Bent u uw kaarten kwijt, heeft u geen smartphone of tablet of stelt u het niet op prijs deze bij ons te laten zien, dan kunt u kopieën van uw kaarten afhalen op de dag van de voorstelling. Houd daarbij rekening met onze openingstijden
Wat moet ik doen als ik mijn kaarten kwijt ben?
U kunt uw kaarten digitaal laten zien (zie hiervoor de vraag 'moet ik mijn kaarten printen?')
Een account aanmaken op Mijn Zwolse theaters. Hier heeft u altijd uw meest actuele informatie bij de hand. U vindt hier ondere andere de e-tickets voor uw voorstelling. U kunt zich hier registreren.
Ik kan niet naar de voorstelling komen. Kan ik mijn kaarten annuleren?
Uiteraard is het mogelijk kaarten te annuleren. Een uitgebreide uitleg vindt u hier.
Ik ben te laat voor de voorstelling. Mag ik nog naar binnen of kan ik mijn kaarten annuleren?
Bij veel voorstellingen is het storend om na aanvang bezoekers binnen te laten. Veel artiesten geven daarom Zwolse theaters de opdracht om laatkomers niet meer toe te laten in de zaal. Hier houden wij ons aan. Bent u onverhoopt te laat? U kunt uw kaarten niet meer terugbrengen. Annuleren kan tot 48 uur voorafgaand aan de voorstelling.
Waar kan ik het theater vinden en waar en hoe kom ik aan mijn kaarten?
Zwolse theaters heeft twee locaties, met ieder haar eigen kassa. Deze kassa's zijn een uur voorafgaand aan een voorstelling geopend.
Welke betaalmiddelen zijn geldig bij Zwolse theaters?
Aan de kassa kunt u alleen met PIN betalen. Daarnaast kunt u ook de Podiumcadeaukaart en onze eigen tegoed- of cadeaubon verzilveren aan de kassa. Op onze website betaalt u via iDEAL, Creditcard (meerkosten), de Podiumcadeaukaart of onze eigen tegoed- of cadeaubon. In de coronaperiode gaven wij zgn. coronavouchers uit. Deze zijn twee jaar geldig, en uiteraard gelden deze ook als betaalmiddel voor voorstellingen en horeca-arrangementen.
Hoe betaal ik op de website met een podiumcadeaukaart?
Zodra u op de website kaarten geboekt heeft komt u in het scherm betaal- en afleveringwijze het kopje 'Betaling' tegen. U kiest hier voor 'online betaling' en gaat door met bestellen. In het betaalscherm ziet u vervolgens de mogelijkheid 'Podiumcadeaukaart' staan, waar u op klikt. U krijgt nu de mogelijkheid twee getallen in te voeren, namelijk het kaartnummer en de PIN. Het kaartnummer is het lange nummer achterop de Podiumkaart beginnend met 6064 3635. De PIN is de code die staat onder het 'krasveldje' op de achterkant van de kaart, onderaan. Klik daarna op 'toevoegen'.
Dekt de Podiumcadeaukaart het totaalbedrag van uw bestelling, dan is de transactie voltooid. Het eventuele restbedrag blijft op de kaart staan. Dekt de podiumcadeaukaart het totaalbedrag niet, dan wordt de kaart leeg gehaald en wordt u gevraagd het restbedrag via iDEAL, creditcard of een nieuwe podiumcadeaukaart te voldoen. Wanneer de volledige betaling is gedaan ontvangt u de kaarten op de door u aangevinkte wijze.

Slechthorenden
In het theater is geluid versterkende apparatuur aanwezig. Vraag ernaar bij de kassa of informatiebalie. Voor vragen over bijzondere services kunt u contact opnemen met de kassa via 0900 - 1435 (€0,45/minuut).
Ik kom met de auto. Waar zet ik deze neer?
In de buurt van Schouwburg Odeon liggen drie grote parkeergarages:
Q-park Maagjesbolwerk, parkeerdek Emmawijk en parkeerplaats Burgemeester van Roijensingel.
In de buurt van Theater De Spiegel ligt:
Parkeerdek Noordereiland. Bij avondvoorstellingen koopt u voor €6,50 een uitrijkaart bij onze informatiebalie.
U kunt ook parkeren in parkeergarage Diezerpoort. Vanaf deze parkeergarage is Theater De Spiegel te bereiken via de loopbrug.
Als mindervalide kunt u, met een zichtbare gehandicaptenkaart, parkeren op verschillende plekken in Zwolle. In de nabijheid van Schouwburg Odeon zijn vier verschillende plekken voor mindervaliden gereserveerd. Bij Theater De Spiegel zijn drie plekken beschikbaar waar u als mindervalide kunt parkeren. Via deze link vindt u meer informatie over overige parkeerplaatsen.
Ik ga met een kind naar één van jullie voorstellingen. Mag ik dat op schoot nemen?
Hoe fijn de stoelen in al onze zalen ook zijn, uw kind zit altijd het lekkerst bij u. Natuurlijk mag u tijdens een voorstelling uw kind op schoot nemen. Houd er alleen rekening mee dat ook uw kind een geldig toegangsbewijs moet hebben, naast de volwassene(n) in de zaal.
Als het gaat om de zichtlijnen van het kind kunt u overwegen een stoelverhoger te gebruiken. In beide theaters worden deze gratis aangeboden. Vraag naar de mogelijkheden op de dag van de voorstelling. Denkt u er aan deze na afloop weer af te geven bij de garderobe of de bar?
Hoe meld ik mij aan of af voor de digitale nieuwsbrief?
Aanmelden kan via de link onderaan deze pagina. Afmelden kan door een willekeurige nieuwsbrief van Zwolse theaters te openen en onderaan op 'afmelden' te klikken.
Mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?
Dat kan via de website in uw eigen Zwolse theaters account.
Ik wil uit het systeem gehaald worden. Hoe regel ik dit?
In verband met de AVG-wetgeving heeft ieder individu het recht om vergeten te worden. Dat geldt uiteraard ook bij Zwolse theaters. Op schriftelijk verzoek via info@zwolsetheaters.nl kunt u aangeven uit onze systemen te willen worden gehaald. Wij behandelen uw aanvraag binnen 72 uur na de aanvraag. Het kan daarom zijn dat u in de tussentijd alsnog een e-mail of telefoontje van ons krijgt.
Om uw 'anonimisering' te kunnen bewijzen wordt de e-mail met uw aanvraag uiterlijk 3 jaar bewaard.
Uw persoonsgegevens worden 5 jaar na uw laatste bezoek automatisch verwijderd uit onze systemen.
Sales & events
Ik wil voor mijn event, vergadering, voorstelling of congres een zaal huren. Hoe doe ik dat?
U kunt daarvoor contact opnemen met onze afdeling Sales & Events. Zij zijn te bereiken via evenementen@zwolsetheaters.nl. U kunt ook bellen met een van onze medewerkers via 038-4277383. Om u alvast een indruk van de verschillende mogelijkheden te geven, kunt u alvast onze zalen bekijken.
Waar stuur ik de factuur voor bewezen diensten naar toe?
U kunt uw factuur in PDF-formaat sturen naar administratie@zwolsetheaters.nl.
Vermeld op de factuur duidelijk:
- aan wie de factuur gericht is (contactpersoon vanuit Zwolse theaters)
- voor welk project u de factuur stuurt
- wanneer u voor ons gewerkt of geleverd heeft
- wat u geleverd heeft
Bent u niet in de gelegenheid de factuur digitaal te versturen, dan kan een papieren versie verstuurd worden naar
Stichting Zwolse theaters
Spinhuisplein 14
8011 ZZ Zwolle